Igår red jag Daven lite i ridhuset

Igår red jag daven lite dressyr i ridhuset, nu har han vilat i två dagar så jag trodde att han skulle vara super laddad och pigg, men fel hade jag! klart han var pigg men han använde sin energi på rätt sätt, istället för att busa iväg den, han lyssnade på mig super fint..
Och var hur fin som helst redan ifrån start.
 
Igår jobbade vi mest i galoppen, med stärkande övningar, tempoväxlingar längs långsidorna, där jag ökar mycket på långsidan och sen samlar mycket på kortsidan, sen gjorde jag även lite öppnor i galopp, och när han gjorde dom bra gick vi på och gjorde lite förvända slutor även dom längs långsidan, det stärker honom super mycket för det krävs verkligen att han jobbar och sätter bakbenen under sig!
 
När vi sen gick över till traven fanns där inte så mycket att göra, han var jätte fin verkligen, så vi gjorde lite öppnor och slutor, igår kände jag riktigt hur han jobbade med bakbenen och det var så härligt, mycket nöjd med honom! trotts detta blev passet inte jätte långt utan kanske runt 30-35 minuter, mer tycker jag inte det krävs, är hästen fin och gör det den ska och man är nöjd med det kan planerat man ska göra under passet så brukar jag avsluta när det funkar och det går som bäst, så man avslutar med en bra känsla.
Gud minns det som igår, första dagen med min lilla gris! Gud som han förändrats, och så tunn han var,Kan säga att det schabraket som jag har på bilden är rätt lagom där, nu är det alldeles för litet ;)  jag ser rätt mycket större ut på honom här än vad jag gör nu, och lägg märke till att han inte hade skor bak, det hade han aldrig haft, ahha plutten!

Kommentarer
Postat av: Marina

Varför ska du inte vara med på Daven på Derbyt?

2013-06-04 @ 17:54:10
Postat av: Anonym

Ny heder?

2013-06-06 @ 08:44:23
Postat av: Matilda

Snälla, kan du inte visa din balklänning?:)

2013-06-06 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0