Mina nästa starter

Jag har inte alls många starter kvar iår, och det känns riktigt konstigt faktiskt! tänkt att snart en hel termin har gått, det har verkligen gått fort iår, om jag tänker snabbt i huvudet har jag 7 tävlingar kvar iår bara! 
varav 3 av dom är elit omgångarna, så riktiga stora nationella tävlingar har jag bara 4 riktigt stora tävlingar kvar..
Men två av dom är extra roliga det är SM och Lag SM! 
 
Men som det ser ut nu så är jag anmäld med Chippen till svenskt ponny derby, om vi ska starta där är ännu oklart! för vi får se eftersom att jönköping ligger så nära inpå, men jag tror och hoppas att jag kommer få rida debyt, för det är verkligen roligt. Men skulle det inte bli så kommer jag vara där och titta iallafall..
Garanterat sen blir det Jönköping, årets roligaste och bästa tävlingsplats haha, jag vet inte varför jag tycker det men det har bara blivit så! dit ska jag med båda hästarna, och det kommer även vara sista tävlingen innan SM sen, så det gäller att tagga till och köra sista racet..
 
Iår har jag faktiskt inte alls gjort många starter, förra året var jag ute på många reginonala samtidigt som jag red nationellt, Iår har det bara blivit nationella starter, vilket faktiskt är rätt skönt ibland, för jag känner inte suget av att tävla konstant utan framgångarna efterhand är det som jag tycker är det roliga..
 
Hur tycker ni? gillar ni att tävla mycket, eller försöker ni ligga lite lågt med tävlandet? 
Egentligen är det bästa ju att prioritera lagom för hästen, men ändå lite roligt att höra hur ni tycker och tänker, är ni riktiga tävlingsmänniksor?
 

Kommentarer
Postat av: cajsa

Jag vill tävla så mycket som möjligt för att skapanlite resultat och så. Min ponny är 6 år så vi tävlar bara på lokal La nivå i dressyr för jag har ridit in henne själv. Men eftersom det är lokalt så vill jag tävla så mycket som möjligt! Men hade jag varit på din nivå hade jag tänkt som du♡

2013-06-19 @ 07:19:55
URL: http://cmderssyr.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag såg kommentaren över och funderade lite. Egentligen så spelar det väl inte så stor roll om det är en lokal eller nationelltävling?! Visst att själva klassen är svårare, men man måste ju tänka på allt runtomkring. Lastning tex, hästen (iallfall vissa) blir lite stressade av att åka transport så det tar på dem. Framridning är oftast snabb pch hästen har inte lika lång tid på sig att bli riktigt uppvärmda. Nya hästar runt omkring sig, ny miljö (denna miljö kan ofta vara rätt stressig). Aja det är min åsikt, jag försöker hålla ner på tävlandet och tänka på hästen, inte tävla mer än nödvändigt. Förra året så åkte jag dessutom ut mer på hösten, det var rätt skönt, inte så varmt för hästen osv. Men det är väl klart att alla vet själv vad som är bäst för sin häst! Detta var bara lite tankar ;)

2013-07-02 @ 21:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0