Dagens @Chippen

Red Chippen efter Daven idag och lika så han var hur fin som helst idag.
Jobbade inte så mycket i galoppen mer än nån sluta och piruett, sen jobbade jag mesta dels traven, och han var faktiskt fin ifrån början, men jag gjorde som vi alltid brukar börja med honom, tempväxlingar! mycket viktigt med Chippen så man vet att han lyssar och är ärlig framför hjälperna annars funkar det inte med hans tillgjorda trav. 
Sen red lite övningar ifrån hans Kür, ni vet ju att vi ändrat en del i den så jag känner att jag behöver träna lite extra på det, vi har ju försvårat rörelserna, så det gjorde jag en del och sen jobbade jag bara med att få honom mjuk och följsam i slutorna. Så vi gjorde mycket tempoväxlingar även i slutorna det funkar super på honom då mjuknar han lite extra..
 
Så avslutade med att han fick galoppera fritt och sträcka på benen och busa lite, han var så nöjd och glad efter! 
Och lika så jag var mycket nöjd med båda ponnyerna idag.
Killen fick vara Orange idag!
Sadel: Bates Innova
Schabrak: Schockemöhle
Lindor: Mias RS
Paddar: Mias RS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0