Dagens Pass & outfit Daven

Idag började jag med att rida Daven, så jag tänkte att eftersom ute tävlingarna snart börjar så går jag ut på ute banan och rider fram honom där så han inte bara blir helt van vid ridhus, och det gick hur bra som helst han var lugn fast det blåste rätt hårda vindar.
Sen gick jag in och red honom ett pass och han var så sjukt fin! Mamma sa att hon nog aldrig någonsin sätt honom gå så himla bra, tur att jag hade kameran med mig då och fick lite nya fina bilder på honom, Jag hade ett fint tryck genom hela träningen, och han bara bad om instruktioner, han satte alla byten och jag var så nöjd med honom... 
 
Jag gjorde lite ökningar i galopp, och sen tog tillbaka honom till samlig, lite enkla byten och sen i traven finns det inget speciellt att jobba med, allt sitter och han gör det perfekt, men jag gjorde nån sluta och öppna, sen räckte det för hans del! ville inte ta ut honom mer, var så otroligt glad över passet och daven, och han var själv överlycklig och kunde knappt skritta, med öronen spik raktfram hela tiden. Mycket godis och pussar efter såklart.
 
Jag måste faktiskt säga att jag känner ära över att få sitta på en sån här fin ponny, alla som ser honom säger också att han är en på miljonen, och något jag får höra ofta är " en sogoponny man drömde om när man var liten"
Och just jag får rida och visa upp honom, Men jag håller med dom han är faktiskt inte som alla andra ♥
(ursäkta att jag sitter som en hösäck, men jag pratar med mamma)
Dagens outfit var iallafall lite extra fin
Daven:
Schabrak: HV Polo
Sadel: Bates Innova
Lindor: Guld lindor
Boots: Guld boots
Jag:
Ridbyxor: CRW 
stövlar: ur fula jag vet ;) men super sköna vinterridstövlar ifrån streadstone
hjälm: Charles Owien Show Hat
Tröja: Kingsland
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om hur det gick med Chippen också? :)

2013-03-16 @ 21:31:27
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

De har dom helt rätt i att han ser ut som en sagoponny! När jag tänker efter så hade jag faktiskt en leksakshäst (min favorit) när jag var liten som hade exakt samma färg och tecknad och samma nätta kroppsbyggnad, så de är ju lite läskigt sådär!;)<3

Svar: åh tack du! ja precis, jag håller med dig till 100! <3
Julia Wesén Cosmo

2013-03-16 @ 22:44:24
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0