Gårdagens start med Daven

Igår gjorde jag och Daven vår första start detta året, och det gjordes med stor förvåning och glädje!
Vi skulle rida en Regional FEI inledande som en liten mjuk uppstart, för att Daven inte tävlat sen September förra året. Han har även vilat en del detta året, och han var varit igång i vanlig träning runt 2 veckor, så jag hade egentligen inga som helst höga förväntningar, utan bara att det skulle vara roligt! 
 
Väl på framridningen var han sååå himla spänd och nervös för allt, så jag gick med honom ett tag och sen skrittade jag honom super länge..Men när jag väl kom igång och började rida så mjuknade han och började slappna av.
Helena hjälpte mig lite på slutet med galoppen, och vi gjorde några enkla byten och det gick super bra! 
Jag skrittade honom läänge länge för jag märkte han han blev rätt trött rent mentalt, av spänningar och nya saker. Samt att det var första gången vi red ute.
 
På banan sen så var han inte alls spänd, han var super duktig och tittade inte på något! För att inte ta ut honom helt sänkte jag formen lite på honom och lät honom bli lite lägre och längre i formen. Och travprogramet gick hur bra som helst, även skritten var okej och galoppen överförväntan, INGEN felfattning i enkla bytena, detta var vår absolut första start tillsammans där han inte fattade fel galopp där enkla byten ingår, Jag var så himla stolt och glad över min lille Bebis häst!
Så inga alls större missar mer än att jag trodde det var 6 ryggsteg men det var 4, och sen i ena bytet stannade han upp lite.
Helena och Mamma var också så himla glada och stolta för vår start. Mycket klapp och beröm till min lille Davsson, Och så himla kul när alla fina männiksor kommer  fram och säger att vi är fina tillsammans och att Daven är helt underbart fin, jag blir så himla glad för såna ord!
 
Resultatet blev 67% och ledningen höll i sig hela vägen! jag vann med en marginal på nästan två% och han fick rätt mycket 8or,på ökade trav,gångarter,volter och sådär.
Massa bilder kommer efter helgens slut, för nu ska jag till stallet för att göra iordning Chippen inför dagens start!
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Grattis, visste att ni kunde klara det:) har bara en fråga har du både dina hästar uppstallade i tävlingsstallet på hästhagens eller har du de hemma och kör dit de när det är dags för din klass?:)

2013-03-30 @ 11:23:53
Postat av: Christel

Snygg ponny! :D Grattis till resultatet! :)

2013-03-30 @ 14:01:47
URL: http://nattstad.se/christel.bergstrand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0