Öresundsspeles Nationella

Nu är det snart dags för årets första riktiga tävling, årets första nationella, Jag känner att jag inte räknat dom andra som en riktig tävling då det varken gäller kval, eller placering utan bara träning och känna på tävlingar igen, att rida borta bara helt enkelt. Men nu på påsklovet är det dags, för en 4 dagars tävling med båda hästarna..
På Fredagen så ska daven gå en FEI Inledande, regional för att han ska kolla läget, känna på banan, och bara checka av så han inte blir så spänd till den nationella sen. 
På lördagen sen startar jag en FEI Lagtävlan med Chippen, också en lite enklare start även för honom, För sen på Söndagen ska Chippen gå Küren, och Daven ska gå FEI Lagtävlan, varför inte Daven går küren är för att vi inte riktigt känner att vi hinner få klart den, och vi vill rida den lite mer innan jag vill ut och visa upp den. och sen på Måndagen ska jag rida en FEI mästerskap på Chippen. 
 
Varför inte Daven ska gå fler klasser är för att jag vill starta upp lite mjukt eftersom att han inte har gjort något annat iår och det var ju ett tag sen han var ute och tävlade och jag vill inte pressa honom för mycket nu i början av året, för sen ska han ju gå mycket senare i sommar. 
Åh vad jag längtar till meetingen nu, ska bli så himla roligt att träffa alla vänner igen och bara känna känslan som det är på alla nationella meeting. 
haha min lille plutt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0