Tävlingen idag

Var och tävlade idag igen! det gick så himla bra, Chippen var med på notorna och jag red honom på sättet han behöver. Han var så himla fin efter bara 10 minuter, tränade mycket öppnor,slutor och andra små rörelser ifrån programet, allt flöt på bra! och jag hade honom i ett sånt tryck hela tiden, det var aldrig så att han tappade. 
 
Väl inne på banan höll det i dig, folk tyckte att han var ur fin, och även jag! programet gick bra, han blev lite spänd i skritten, och sen i galoppen blev han så taggad så han kunde inte riktigt skritta i bytena, men vilken skillnad ifrån förra gången! det är denna Chippen som jag känner igen :) var så himla nöjd och glad efteråt och strunade faktskt i % och placering, det var detta vi behövde för att känna oss som ett igen och för att jag ska känna på det nu innan dom nationella meetingen.
Vi fick iallafall ihop 66,3% i FEI inledande, och slutade 5 precis utanförplacering med bara något enstaka poäng ifrån sista placeringen, men känslan för mig var viktigast denna gången och den var riktigt bra. Vi hade även 7or rakt igenom i travdelen, vilket känns som ett stort framsteg då det oftast är där han har svårast med sin trav. Är så taggad på alla nationella nu!
 
Tyvärr blev det heller inga bilder denna gången, jag hade med kameran men mamma tog inget, får säga till henne nästa gång så det kan bli lite nya fina kort. 
Killen i Jönköping förra året

Kommentarer
Postat av: Sanna & Josefine

Kul! :)
Kraam

2013-03-03 @ 21:38:27
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se
Postat av: Camilla

Men gud vad roligt grattis 5:a är ju verkligen inte fy skam.. Dessutom är det som du säger ritten i sig som är den viktiga inte placeringen

2013-03-06 @ 13:23:00
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Sandra

Kul! Det låter som att du hade en riktigt bra ritt :D synd att ingen tog kort, det hade varit roligt att se.

2013-03-07 @ 20:45:30
URL: http://aylen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0