Årekärr Lördag

På lördagen skulle jag bara göra en start, som en liten uppstart, känna på banan och daven skulle kolla in läget! 
Började med att skritta honom länge länge eftersom att det var en så stor arena och nytt för honom, det var ett ställe som inte är likt något annat så jag ville att han skulle få gått om tid att titta lite. 
 
Började rida fram honom som jag och min tränare bestämt, jag skulle vara noga med reaktioner och inte mesrida, men samtidigt vara väldigt lätt i handen och låta daven jobba! det gick super bra och han var hur fin som helt, det enda var att han var lite busig och pigg och ville gärna flyga i luften, men det fick han ju såklart inte, och efter ett tag slutade han för han tyckte inte det var lönt att försöka längre. 
 
Inne på banan sen så kände jag direkt hur han började spänna till och ville titta på allt annat,och inte alls fokusera på mig, men jag rundade ner honom och kände sen att han började lyssna fint på mig, och han mjuknade lite ifrån sin spänning, men såklart får jag startsignalen precis när daven har rumpan emot, och inte alls är beredd på det, så han flyger fram och hoppar nästan in i en stor blomma som dom hade runt hela banan. Direkt blev han ju spänd och ängslig igen, men vi gick in red programet, hela programet var han väldigt spänd och rädd nere vid domaren, men han är alltid duktig och går framåt, och gör precis det man ber honom om.
 
Men såklart blev det många missar, och två felfattningar, allt ifrån 4or till 8or hade vi i protokollet. Men jag var ändå nöjd med honom efter ritten, för det hjälper inte att bli arg och försöka bestraffa honom, han är ny i detta och behöver bara rutin. Resultatet blev 64,5 % ungefär och vi låg på placering enda till den sista starten puttade ut mig så jag hamnade precis utanför placering, Jag var super nöjd eftersom ritten inte var någon höjdare. och en domare hade mig enda på 66,5%, så man tänker bara på vad han kan få när han gör ett missfritt program!
Men jag hade så fina kommentarer i protokollet: Vacker ponny, med otroliga gångarter utöver det vanliga, synd för missarna som drar ner dom höga poängen, lycka till med din fina ponny
 
Underbar ponny som kommer gå långt, synd för missarna, jobba vidare så kommer ni lyckas! 
 
såna fina kommentarer har jag fått hela helgen och det ger en så himla mycket! jag blir så glad

Kommentarer
Postat av: Felicia

Så fin häst!

Svar: tack! :)
Julia Wesén Cosmo

2013-05-20 @ 15:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0