årekärr söndag

Hade nästan första start redan kl 10, så det var upp i tid ;)
Nej men på framridningen var han faktiskt hur fin som helst till första klassen som var FEI lagtävlan, det var rätt lugnt för det var inte så mycket folk som hade hunnit komma.
Men direkt när jag går in på banan börjar det med att komma en hel flock människor med hundar och väskor, och kepsar i olika färger, visst han ska kunna gå ändå, det eftersom han är så pass orutinerad och ängslig är det inte riktigt läge för det just då.
Sen helt plötsligt mitt i programet så börjar en traktor köra, runt banan jag red på, Daven blev urspänd och kastade sig, mamma var tvungen att springa och säga till gubben i traktorn, att stanna, inte bara för att den förstörde min ritt, men så får man ju faktiskt inte göra när det är tävlingar! speciellt med ponny ekipage, ritten blev total katastrof! inget funkade, inga fattningar rätt, spänningar och galoppinslag! vår värsta ritt tillsammans helt klart!
 
Men laddade om, och fick ny Energi ifrån alla fina vänner som stödde och sa att jag skulle rida nästa klass också! så det gjorde jag, Känslan jag hade på framridningen har jag aldrig någonsin känt tidigare, han var så fruktansvärt fin! jag var så himla stolt, och jag tänkte om det nu inte funkar på banan så har jag iallafall vunnit framridningen.. Men väl inne på banan skötte han sig exemplariskt! 
 
Allt funkade, alla byten satt och det var även FEI mästerskap, andra gången vi rider programet, det vi har haft svårast för är fattningen till höger förvändgalopp, men min grymma ponny satte bytet och fattade rätt, Han var inte spänd alls! utan lyssnade på mig till 110% jag bara satt och log när jag red min fina ponny! 
Så himla stolt över den ritten, vår absolut bästa ritt tillsammans, var så lättad och glad över att vi fick till en sån ritt! 
Men förväntade mig inte alls för mycket % eftersom ritten var såklart inte missfri! och vi hade kunnat göra massa saker så mycket bättre, men domarna gillar honom och vi slutade 5a i globen kvalklassen på 66%
en domare hade mig som 3a på uppemot 69% och en hade mig som 4a på 67%, sen var det en som dömde ner totalt och hade mig på 62%, det känns tråkigt när sånt händer! men jag var så nöjd över ritten så det spelade ingen roll alls. 
Bra avslut på en blanad men super rolig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0