Dagens Träning

Idag tränade jag med Daven, Det gick hur bra som helst och Helena var imponerad över hur långt vi kommit på så kort tid! så det var jätte roligt att höra..
Vi började med lite galopp idag faktiskt, för att få igång honom, gjorde lite tempoväxlingar och samlingar, och sen lite öppnor längs långsidorna i galopp, för att han verkligen skulle sätta under sig.
Efter ett tag gick vi över till trav och gjorde lite samma sak, när allt det satt så gick vi återigen in på galoppen, och gjorde lite fattningar, alla gick bra och han börjar verkligen förstå högerfattningarna av sig själv nu! 
 
Vi avslutade sedan efter detta då Helena tyckte att det räckte, han var så himla fin så man behöver inte sitta och tragga en massa i onödan och slita på dom. Men det som jag är mest stolt över är att det faktiskt börjar funka nu, att vi äntligen börjar komma varandra så nära som jag och chippen, och att jag känner mig så himla mycket tryggare i högergaloppfattningar nu, jag måste bara börja lita på att han faktiskt klarar det själv nu. Så nu börjar vi verkligen jobba tillsammans som ett team och längtar efter tävlingarna i sommar! 
 
Efter träningen så tog jag ut chippen på en barbacka tur i skogen, och det var lika mysigt som alltid, solen stod på och det var varmt och helt grönt inne i skogen. Så himla mysigt är det att galoppera upp för backarna och bara slippa tänka på allt jobbigt i skolan.
Imorgon vet jag faktiskt inte hur jag ska göra, jag får se om jag rider båda eller om Daven möjligtvis får vila och så rider jag Chippen ett pass dressyr. Vi får helt enkelt se vad klockan blir, eftersom jag förmodligen ska jobba på Lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0