Nästa tävling

Nästa tävling blir redan nu i helgen med min fina Chippen! 
vi ska upp till hermanstorp och rida en FEI lagtävlan och en FEI Mästerskap, det är bara en endags tävling så vi har valt att köra upp samma dag och sen hem direkt efter också, men eftersom att vi har minst två timmar dit hoppades vi på rätt sena starter och som tur var fick vi super bra tider tycker jag! näst sist i den tidigaste klassen, så runt två-tre rider jag båda mina starter.
 
Var senast i mantorp jag tävlade Chippen så det ska bli så kul att komma ut med honom igen, han är inte alls lik daven på tävlingsfronten.
 
Iallafall så har vi gjort upp veckans tränings schema för Chippen och det ser ut som följade:
Tisdag: Dressyr träning för Helena
Onsdag: Lätt dressyrpass själv
Torsdag: vila/skogen
Fredag: Träning för Helena
Lördag: Tävling
Söndag: Vila
 
Chippen mår helt klart bäst av att gå och röra på sig så mycket som möjligt innan, han är inte hästen som behöver vilodagar utan tvärtom! han mår så mycket bättre och blir mycket finare desto mer man rider honom, varierat då så man inte bara sitter och jobbar dressyr, men detta känns som ett bra upplägg för honom denna veckan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0