travar & galopperar fram

här kommer ett gäng bilder på min lille Davson när vi travar och galopperar fram i lång och låg from, det är en viktig början för att sen kunna sätta hästen i hårt arbete! när jag börjar att trava fram vill jag ha hästen väldigt låg och lösjörd, och det är daven alltid! 
Så när jag börjar mina pass har jag alltid hästarna i den låga formen, då testar jag hur kvicka dom är för skänkeln genom att göra tempoväxlingar, dom ska lyssna direkt och reagera, annars får man göra något åt det! det värsta som finns är hästar som är långsamma och inte tar och lyssnar på ens skänkeldirekt, när jag gjort det och är nöjd så gör jag lite skänkelvikningar, och öppnor, men fortfarande i den låga långa formen för att tänja musklerna och mjuka till dom. sen övergår jag i galopp och gör lite samma arbete där.
 
Förresten lägg märke till vilken stor halsmuskel daven har fått! ni ser den riktigt på andra bilden, snyggot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0