Globen küren semifinal

Som ni vet skulle jag ju vara med och tävla i semifinalen till globen horse show nu under nordhalland helgen. Och det gjorde jag! men det blev även lite andra ändringar. 
En timme innan jag skulle starta med Chippen blev jag uppkallad till sekretariatet för att prata med tävlingsansvariga, och överdomaren såklart blir man lite nervös när man ska upp dit och undrar vad man gjort. 
när vi kommer dit säger överdomare : "Julia, du startar först med Davenport" varken jag eller mamma förstod vad hon menade eftersom daven inte skulle vara med och han låg långt ned på listan. 
Hon sa då att det varit så många strukna så Daven hade kommit med!! 
Jag blev helt paff och på den tiden fick vi helt planera om, Daven skulle starta en halvtimme efter jag fått reda på detta och som tur är fick jag starta nästsist med Chippen. 
 
Tänk jag är den första som får rida två ponnyer i Globen küren semifinal, bara det känns väldigt bra! att jag tagit mig dit med båda och att jag faktiskt fick ställa upp och rida med båda där. 
Daven var hur duktig som helt skötte sig kanon! andra gången vi red küren och första gången på tävling, och vi fick ihop 67,9%! vilket jag är mycket nöjd med pågrundav allt som hände innan. och han slutade 7a av 10.
 
Chippen var så otroligt fin och han gjorde sååå bra kür, min tränare var tårögd, mamma var så stolt och även jag och alla som tittade sa hur himla bra det var, det kändes verkligen så bra och jag kände att jag faktiskt hade chans att komma med till globen med denna ritten! när procenten sen kom bröt jag ihop totalt! blev så knäckt, jag slutade 5a varav 4 går till globen!! men inte nog med det hade en domare dömt ner mig TOTALT! en hade mig på 70% och som 4a, en hade mig på 72% och hade mig som 3a, båda dom ville ha med mig till globen men den sista hade mig som 9a näst sist!!!! jag förstod ingenting och allt förstördes jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, min sista chans var detta och han var så fin och sen blir man så totalt ner dömd. Det är något jag aldrig kommer glömma eller komma över! ifrån lycklig till helt förstörd på så kort tid! 
Men oavsätt har hade jag inte kunnat göra det bättre, jag är så stolt över mina ponnyer och så glad för alla framgångar med dom iår. Detta var vår sista tävling 2013, stolt över alla startar denna helgen, bara så ledsen på slutet. 
världens finast ändå

Kommentarer
Postat av: cajsa

Men åh, så synd!! Men ni var bäst! Bäst bäst bäst och vackrast!! ♥♥♥♥♥♥♥

2013-11-04 @ 20:00:30
URL: http://nattstad.se/cmdressyr
Postat av: Amanda

Vad roligt att det kändes så bra! :) Hade varit såå kul å få se film ifrån küren om du har? :)

2013-11-04 @ 20:56:00
Postat av: Amanda

Eller ifrån kürerna vill gärna se båda! :P

2013-11-04 @ 20:56:34
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Tråkigt Julia med globenkvalet! Du om någon förtjänar det! Men, jag till 210% säker på att du kommer få rida i Globen. Jag kan inte se någonting som kan stoppa dig från det!

Svar: Åh tack snälla du! ja jag har kommit över det nu, det var bara riktigt ledsamt precis efter, undrade varför jag ens kämpade för detta och allt var bara skit!
Julia Wesén Cosmo

2013-11-04 @ 21:07:06
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Förstår verkligen att du blev ledsen och besviken! Vem hade inte blivit det lixom?! :)

Svar: :)
Julia Wesén Cosmo

2013-11-09 @ 18:47:09
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0