svar på Frågestunden del 2

Skulke du kunna skriva om de som tog medalj i sm hade varit skoj vad du tyckte om dem om du såg ngn gång de red :)
Svar: Jag tycker att alla är jätte duktiga om rider, och mest tittar jag ju på D-ponnyerna. Jag har sätt alla rida och tycker alla är duktiga, jag ser inget dåligt med någon av dom absolut inte! Amanda som tog guld rider verkligen jätte fint och är så duktig! 
Men en favorit är Miranda som tog brons jag tycker hennes ponny är riktigt fin! 
 
Vad duktig du är!!!!! Såg en jätte fin ponny på SM, Ben hette den!! Såg du den också??? Vad tyckte du? 
Svar: Tack så mycket! Ja jag har sätt den ponnyn! men vill helst inte gå ut med vad jag tycker spesifikt om någon ponny, då folk kan ta illa upp och sådär.
 
Hur ser dina kompisar, som inte är hästfolk, på din ridning? Vet de, typ dina klasskompisar, om vilken hög nivå du rider på och hur (tror du) tänker de runt det? Finns det stor förståelse över att du inte kan hänga med de en viss helg för att du ska åka och tävla? Tycker du att det är svårt att kombinera häst- och tävlingslivet med det mer "vardagliga"(hästarna tillhör förstås din vardag)livet? :) 
Svar: jätte bra och intressant fråga! 
Alla mina vänner vet om att jag rider och tävlar på denna nivån det gör dom! faktiskt alla i min klass vet och så inklusive mina mentorer. Alla tycker det är väldigt roligt att det går bra för mig, och dom står alltid vid min sida peppar och hejjar trots att vissa inte kan så mycket om hästar. Och sen vissa rider själv och tycker om hästar, och dom tycker bara det är jätte roligt och vill gärna följa med till stallet och på tävlingar och hjälpa till, så det känns super bra att jag alltid har dom.
Absolut dom förstår när jag inte kan komma på ex en fest, eller en tjejkväll, nu när jag var i nordhalland hade alla tjejerna en härlig kväll tillsammans som jag tyvärr missade, men dom säger bara : "klart du ska åka och tävla, vi hejjar på dig." så får jag massor med bilder så jag på sätt och vis är med haha.
Nej jag tycker det funkar bra att kombinera tävlingslivet med vardagen, jag får alltid ihop så jag kan rida mina hästar samt hinna med skolan det är det man måste kunna planera när man rider på denna nivån, samtidigt som jag träffar vänner! vissa helger är helt fulla tävling på morgonen och träffa vänner på kvällen. Men jag gillar det jätte mycket!
 
Så sjukt fina dina hästar är! 
Vilka klasser tävlar ni och hur gamla är de?
 
svar: tack så jätte mycket! jag rider och tävlar på Nationell och Elit nivå inom ponny dressyren på dom båda! Chippen är 14 och Daven är 12.
 
Hur är det att ha börjat gymnasiet? 
Svar: jag tycker det är jätte roligt, visst det är mycket i skolan, det krävs mycket mer av mig och ännu mer planering, jag har mindre med fritid men det spelar faktiskt ingen roll! jag har lärt känna så mycket nya underbara människor och hittar inte något som jag inte är nöjd med eller inte tycker med med Gymnasiet. 
Saknar inte högstadiet överhuvudtaget! det är långt borta nu. Men jag har ändå kontakt med dom närmsta vännerna ifrån Högstadiet och det känns bra.
 
Alice & jag 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem har Jennifer Lindvalls ponny Mr Magic sålts till?

Svar: det borde väl du veta eftersom det är du som har honom :)
Julia Wesén Cosmo

2013-11-11 @ 20:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0