tiden försvinner iväg

som ni märker ligger bloggen inte speciellt bra i till uppdatering och jag får helt stå för det, men jag vet verkligen inte hur jag ska hinna med allt. Mina dagar är fulla som dom är redan och på veckodagarna har jag inte någon som helst tid över till att träffa vänner utan folkuset ligger på skolan och hästar, när helgen sen kommer tar jag all tid jag har över till att träffa mina vänner och göra det jag tycker om utanför hästarna. 
 
Bloggen hamnar därför vid sidan, jag har långa dagar i skolan och i snitt är jag hemma runt 5 varje dag, då måste jag direkt till stallet rida båda hästarna och fixa iordning där, med mammas hjälp är vi ändå inte färdiga där förren mellan 8-9, när jag då kommer hem måste jag äta och göra mina läxor,prov och inlämnar som jag har i skolan. Nu har även provperioden dragit igång och jag har mellan 2-3 prov i veckan fram till lovet, däremellan måste jag hinna med hästarna minst lika bra eftersom det fortfarande är tävlingar. Så dagarna bara rinner iväg, och på helgerna känner jag att jag måste ägna tid åt mina vänner och lite andra saker annars blir vardagen för tråkig.
 
Som många kommentarer jag fått : amen skolan tar inte så mycket tid, eller bry dig mindre om den osv. Men nej det kan jag absolut inte göra! jag vill gå ut med bra betyg och en grund för vidare utbildning. Jag går en linje på gymnasiet som kräver att jag bryr mig och gör bra ifrån mig, jag går inte den svåraste linjen med mest plugg för då vet jag att det skulle vara omöjligt att hinna med allt. Men jag går ingen chill linje som ni kallar det, jag går ingen Yrkeslinje då det inte ger något alls tycker jag. Hoppas ni förstår mig, får se om jag har tid ibland att slänga in något inlägg eller uppdatera er om hur det ser ut i vardagen, annars får nog bloggen ligga lite lågot ett tag för jag kommer inte orka stå upp och hålla igång bloggen som jag gjort tidigare. Jag är ledsen för det för jag tycker det är jätte roligt med all er respons men i nuläget funkar det inte riktigt. 
om exakt en månad är det också dags för mig och chippen att slåss om en plats i globen med dom 10 högsta på listan som kvalat under hela år 2013, vi ligger förnuläget på plats 4 av 10! 

Kommentarer
Postat av: Stina O

Satsa på skolan du Julia, den är viktigast. Jag gjorde missen att sköta skolan halvdant under gymnasiet och det ångrar jag varenda dag för allt hade varit så mycket lättare om jag ansträngt mig lite mer. Stort lycka till till resten av tävlingssäsongen!:-)

2013-10-01 @ 15:39:16
URL: http://stinafoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0