Nya bilder på Daven

Första träningen på en ganska lång tid, vinter uppehåll och vila för både mig och Daven! det har faktiskt varit väldigt nyttigt måste jag säga, för Daven har stått och byggt upp massor med muskler så han är såå maffig nu, ser ut som en liten hingst. Och jag har haft en paus och fått upp ny energi och motivation. 
Vanligtvis brukar jag inte ge mina hästar vinter och sommar vila som jag vet många gör. Enligt min åsikt vilar hästen ändå mycket och bättre att spara på nån vilodag när man verkligen inte hinner åka till stallet. Så nej jag är inte så imponerad på det här med vilor.
Men nu har Daven då haft det, för att återhämta sig efter det hårda tävlingsåret. Och nu är han på topp igen.
 
Helena sa efter dagens träning : "Julia! jag har aldrig sett honom så fin, vad har hänt? han bara dansar fram och ser ut som en liten topp hingst"
Fina ord, och mycket nöjd fick även höra : " det är så roligt att undervisa dig! för jag hade glömt bort hur fint du sitter och hur avslappnad du är i benen, klämmer inte för 5 öre och man behöver inte fokusera på att säga till om din sists" 
 
Massa fina ord som ger mig stort hopp inför 2014 års tävlingstermin. Nu kör vi! sista ponny året för mig och jag ska ge allt och visa upp min ponny på bästa tänkbara sätt.
Lite bilder ifrån det att jag rider fram! fler kommer imorgon.
Jag menar kolla bara den nacken!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där ser man vad lite vila kan göra på en häst.... ;)

2014-01-13 @ 17:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0