starta storhäst?

Fick in en fråga som kanske även andra av er undrar över, och det var när jag hade tänkt göra min första storhäst start, men också vilken klass man startar med när man köper en häst som kan en del och är lite läromästare.
 
Min första start är snart, så mycket kan jag säga! Men ni kommer få besked så fort det är dags. Något som jag också tycker är intressant att veta är vilka klasser man börjar med, så jag tänkte förklara lite hur vi lagt upp planen på tävlingssidan. 
 
Jag kommer direkt att börja med Medelsvår C klasser, Det är det högsta du kan starta med en ny häst då du måste kvala i två Medelsvår C, för att få tävla Medelsvår B, och sen samma sak där två kval i medelsvår B för att få starta nationellt och FEI för juniorer. Kvalen är alltså minst 62%, och jag hoppas att jag och Celle kan sätta dom direkt så vi kan komma vidare och börja börja lite byten och rida på kandar på banan. Så vi har alltså inte tänkt sitta och mala enmassa medelsvår C klasser utan det vill vi komma ifrån så snabbt som möjligt. 
Dels för att det är svårare i dom "lättare" klasserna för en välutbildad häst. Och något som ja heller inte skulle vilja rida på storhäst är på kort bana. Jag tycker det är litet och svårt på ponny tänk då på en storhäst!
Kan ju inte neka till att jag tycker han är riktigt snygg min kille ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0