Hermanstorp FEI Mästerskap

har ju helt och hållet glömt bort att berätta för er om meetinget som jag var på för ungefär 2 veckor sen uppe i hermanstorp! 
Det gick lite upp och ner, Men jag tänkte börja berätta för er om klassen FEI mästerskap första dagen. 
Red fram ungefär 15 mintuer till den klassen, jag vill aldrig sitta och mata och rida en massa utan känner man sin häst, och har den väl igenom så räcker det med att rida fram intensivt i 15 minuter och göra de rörelser som krävs. Han var riktigt fin även på framridningen. 
Det enda jobbia uppe i hermanstorp är att framridningsbanan har hårt underlag med rätt mycket stenar och tävlingsbanan är som en sandstrand så det blir rätt stor variation för hästen. 
 
Inne på banan ville jag ha revansch från förra klassen, jag red noga, fokuserade på vägar och på korrektheten. Daven var jätte fin och lyssnade bra på mig så jag vann över honom där. 
Enkla bytena satt som en smäck och vi fick mycket 8or.
Resultatet slutade på hela 70,6% vilket är nytt person bästa för mig och Daven och vi vann även klassen. Så himla glad! vår första nationella vinst äntligen satte vi den, vi har alltid haft oturen om man nu kan säga det så, och alltid kommit på de andra placeringarna. 
Domarna hade mig på 69%, 72%, & 71% 
Nu har vi även höjt vårt SM kval så vi har ett snitt på runt 69%!
 
Fler bilder kommer i senare inlägg! 

Kommentarer
Postat av: Alva

Är han kvar? =)

2014-06-07 @ 17:18:22
Postat av: Anonym

Hej! Grattis till framgångarna. Jag undrar om du vet vart man kan se vilka som kvalat till SM i år samt vad för procentsattser det ligger på? :)

2014-06-14 @ 18:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0