Kommande veckan

Veckan som kommer är en riktigt prio vecka i skolan, då jag har nationella prov och även andra vanliga prov, viktigt att man presterar bra där nu innan betyget sätts. Jag kommer alltså lägga fokus på skolan, men som det ser ut nu är detta den sista hela och jobbiga vecka kvar i skolan sen kan jag börja tänka lite mer på allt annat jag vill göra. 
På fredag direkt efter jag skrivit mitt nationella prov i matte ska jag, mamma och daven åka upp till hermanstorp/Falkenberg för en helg av tävling och det även årets förta meeting. Ska bli så kul och hoppas såklart att vädret kan hålla i sig. 
 
Allt annat går bra och flyter på, Var och red Celle i torsdags gick hur bra som helst, jag börjar våga testa honom mer nu och sätta mer press i honom och faktiskt rätta honom lite. Han tar det jätte bra. Han satte bytena väldigt fint i torsdags. Och vi jobbade lite med galopp piruetterna lite på slutet också roligt när man kan göra lite mer nya saker. Det finns en sak som vi dock har lite svårt för och det är hans skritt han har väldigt stor skritt och blir så över amigös när han vet att något snart kommer hända och då blir det lätt att han övergår och börjar göra piaff istället så det får vi träna mycket på. Kan även säga till er att Celle kommer komma hem till oss direkt när vi kommer hem från meetinget i Falkenberg. Ska bli så himla roligt
 
Helgen har också varit bra, har varit borta Fredag-Lördag, så daven hade lite vila och sen igår när jag kom hem red jag ut en lång tur i skogen på honom och raceade lite och han fick busa ut lite som den häst han är. Sen idag är vädret sämre så det blir ett dressyrpass i ridhuset med fokus på de små detaljer som är kvar att jobba med för att komma från 65-66%en i FEI programmen och istället komma upp i 68-70%. 
har förresten massor med fina ovisade bilder från tävlingar som jag tänkte ladda upp när jag får en ledig stund över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0