Min nya stjärna!

Kanske inte var så svårt att lista ut att det var en ny häst!
Nu är det slut på ponnytiden och det ska bli så himla skönt och roligt att gå upp på storhäst, känns som jag passar bättre där nu med min längd och även för jag som ryttare ska kunna gå vidare och utvecklas ännu mer. 
Fran början var det inte meningen jag skulle gå vidare till häst utan fokusera mer på skola och livet som kommer då jag fyller 18 om lite mer än ett år. Men första gången jag såg honom var jag såld! provred en gång och det gick super, gjorde piruetter, galoppombyte och allt därtill. Nästa gång vi provred hade jag en lektion för Ebba, och även de gick strålande. 

Min nya kung är en valack på 13 år, 168 hög,  efter linaro- öxenholm general pio. 
Han har egentligen hoppstam, och jag har hört han hoppar som en riktig stjärna! Men såklart minst lika bra i dressyren. Han är inte tävlad spciellt mycket, de högsta han startat är medelsvår B.
Så nu ska vi bara rida ihop oss och ha så himla roligt tillsammans. Kommer mer inlägg senare med lite mer information och lite ridbilder från första provridninen på oss.
 Första bilden på oss ♥

Kommentarer
Postat av: Christel

Det är samma med min första storhäst jag köpte för 6 månader sedan, också hoppsstam med ett jäkla fint steg :D
Lycka till! :)

2014-05-07 @ 14:44:59
URL: http://nattstad.se/christel.bergstrand
Postat av: Olivia Gustavsson

vad heter han? :)

2014-05-11 @ 16:51:31
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0