Träning med daven

Igår tränade jag för Helena med daven. Det gick riktigt bra på slutet, jobbade mest med aktiviteten i bakbenen och att hitta knapparna lite igen, kände att jag hade tappat lite när jag inte ridit honom på ett tag. Men roligt var det. Han är så himla fin nu! Som en annan häst att hoppa upp på. Men som jag nämt lite tidigare så känns det ändå mer rätt att rida storhäst, dels för min längd, och dels för att jag då kan komma vidare i min ridning och lära mig mer. Har ju ändå tävlat otroligt länge och ridit ponny sen jag var jätte liten. Så jag känner mig verkligen färdig. Jag vill utvecklas, komma vidare och se om jag kan lyckas lika bra på stor häst. Jag tror jag kommer till ridning lite bättre när man får göra mer saker, byten,passage,piaff, Helena sa lite det igår också. Men som sagt roligt att känna hur fin daven blivit! Igår gjorde vi oss lite extra fina med guldlindor och glitter schabrak







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0