dagens träning

Red ett dressyrpass på Celle i ridhuset idag och han gick himla bra faktiskt. Red inte jätte längre eller någon jätte hårt pass utan lite lösgörande, Lite skänkelvikningar samt att jag jobbade honom mycket i galoppen. Galoppen är den gångart som är minst slitsam för honom därför brukar jag se till att galoppera honom mycket. Och då blir också automatikst traven loss och igenom och man behöver inte sitta och bråka en massa. Jobbade mest med bytena, att man måste kunna vänta mer på mig och ta det lugnt. Han tycker det är så roligt så det blir ofta lite överilat och lite studsigt. Men på slutet blev dom rikigt bra så jag avlsutade då. 
 
Någon som jag blivit otroligt noga med är min framridning och avskrittning. Jag gör allt för att förebygga eventuella skador och förslitningar. Jag skrittar alltid fram minst 15 mintuer. Sedan jobbar jag honom även lite i skritten under tiden. Efter det travar jag fram honom i lång och låg form och böjer honom lite extra åt båda håller så jag känner att han är loss och med mig. Efter det gör jag samma sak i galoppen och detta brukar ta ungefär 10 minuter i varje gångart. Sen är jag också noga med att lägga in många skittpauser. Hellre många och korta skrittpauser än få längre. När jag travar av honom så gör jag samma sak, lång och låg form ungefär 5 minuter i varje varv och sedan skrittar jag av honom en 15-20 minuter, helst skrittar jag av honom ute så jag kan variera underlaget men går det inte skrittar jag i ridhuset. 
 
Imorgon blir det också ett dressyrpass för Celle. Med ungefär samma upplägg som idag. Mamma skulle egentligen också tagit lite bilder idag, men det var så himla mycket folk och röresle i ridhuset idag, så det får bli på onsdag istället, då kommer jag med nya bilder att visa er. 
Visar er en bild från sommaren på min fina Celle

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du äntligen börjat blogga igen! :) och vad roligt att det går så bra med Celle! hoppas vi får se nya bilder på er snart.

2015-01-18 @ 20:02:05
Postat av: Melina Jäderblom

Åh han är så fin! Kul att du börjat blogga igen!

2015-01-18 @ 21:19:40
URL: http://melinajaderblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0