Hård träning

Hej på er, förlåt för att jag inte skrivit något idag men har haft fullt upp hela dagen. 
Och tyvärr blev det heller inga bilder idag från tränngen just på grund av all stress. Var i skolan 8-15.30 idag, Hade ett jätte stort matte prov, lite test inför nationella. När jag sedan skulle hem så var alla tåg inställda och jag skulle träna för Helena nästan direkt efter jag slutat. Men till sist kom det ett tåg, så det var därför det blev så stressigt och jag hann inte hem om och hämta kameran. 
 
Men i alla fall, det var synd att den inte var med idag. för träningen gick super bra! igår var Celle som en tickande bomb, idag var han hur fin som helst. Visst var han super laddad, men han lyssnade ändå super fint på mig. och låg inte alls på i handen som han brukar göra med det trycket. Vi jobbade en hel del galopp, och gjorde lite byten, idag var dom så fina. Kändes bra eftersom dom varit väldigt studsiga nu på senaste efter hans vila. Trodde vi kanske skulle behöva jobba mer med dem, men eftersom han hade coolat ner sig lite idag så blir också bytena automatiskt mycket bättre. 
 
Vi avslutade passet med lite trav då vi mest jobbade slutorna, det är så konstigt för hans öppnor är perfekta, sen har han svårare för slutorna. Han vill gärna bli lite hängade i kandaret så det jobbade vi mycket på att han skulle bära sig själv genom hela slutan. Och på slutet klickade allt. Känns så himla bra efter ett sånt här pass, just eftersom det på senaste tiden har varit lite små hackigt hit och dit, dels för det har varit svårt att kontrollera hans energi. Och vi dressyr ryttare vill ju ha allt i perfektion! plus att det krävs på den nivån jag tävlar, allt måste stämma och vara hundra säkert annars förlorar man mycket. Så nästa vecka blir det två träningar för Helena, då lovar jag er nya fina bilder. 
bild från första provridningen, redan då var jag fast i denna kung. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0