Svar på några frågor

Det har rullat in ett par frågor här sedan jag startade upp igen, så jag tänkte sätta mig ner och svara på dom nu. 
Kul att ni frågar, fortsätt gärna med det!
 
Vilken snygg häst! Vad är det för stam och hur stor är han?
svar: Tack! han har hoppstam och är efter Linaro- Öxenholm General Pio, han är 169-170 cm hög.
 


om han vill framåt hela tiden varför använda sporrar?
svar: jag brukar variera mig att rida med sporrar, men i vissa fall så måste man ha dom för att hästen ska får mer respekt för dig och du får snabbare reaktion och slipper sitta och störa hästen med enbart skänkeln oftare. Man måste också få igenom vissa saker och då kan det vara bra att ha sporrar trots att hästen vill framåt. Och egentligen spelar det ingen roll för man går ju inte på dom lika mycket när man har sporrar som utan. :)

Superfin häst! Vilken ras är hen? :)
svar: han är varmblod, från Danmark. 

Vad är det du har framtill? Det ser ut som ett sånt där "håll dig fast" handtag 
svar: du har på sätt och vis rätt, det är en rem för att hålla sig fast och kvar i sadeln, jag använde det i början på alla mina hästar när jag inte kände dom riktigt för att komma tugnt ner i sadeln, Hästarna är otroligt känsliga för sitsen och man måste komma tugnt ner i sadeln för att få dom att bromsa upp och börja lyssna. Så det är ett jätte bra tips faktiskt att ha, man kan ta tag i den när man vill och man får en kanon bra sits, stilla låg hand och man sitter verkligen ner i sadeln. Speciellt bra när man jobbar samling i galopp och man gärna lättar lite från sadeln, då håller man sig i den så man verkligen sitter som klister fast!
 


Kommentarer
Postat av: Saga

Jag måste bara fråga vad det är för märke på ditt träns och kandar? Supersnyggt och passar verkligen din häst! Ska bli kul att fortsätta följa er resa på bloggen :)

Svar: Tack så mycket, ja det är jätte fint, :) det kommer från otto schumacher, vad kul att du tycker det kram :)
Julia Wesén Cosmo

2015-01-21 @ 22:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0