tävlingar med Celle under 2014

Celle och jag hann med och göra ungefär 5 starter förra året från det att jag fick hem honom i slutet av Juli. Det har gått fort fram och det har varit framgång varje tävling så det har verkligen varit roligt. Men jag tänkte skriva lite kort om dom alla och berätta lite hur det gick och sådär, tyvärr har jag inga bilder från någon av tävlingarna eftersom bloggen legat nere så har jag inte tyckt det varit lika roligt med bilder, eftersom jag ändå inte haft någonstans att lägga upp dom. 
 
Men ialla fall. 
Min första start med Celle var när jag bara haft honom hemma i två veckor ungefär, då startade vi en 
Regional medelsvår C:1 DEBUT! resultatet blev en vinst på hela 70,6% 
Jag tror jag att jag skrivit lite om den tävlingen här på bloggen precis innan jag tog en paus. Men det var ialla fall så himla roligt, och han kändes så fin. 
 
Någon vecka efter det så åkte vi ut på ännu en  Regional medelsvår C:1 där reslutatet också slutade med vinst på hela 71,1% 
Jag kommer ihåg så tydligt att jag inte var speciellt nöjd över den starten för att han bytte i inridningen och gjorde piaff i enkla bytena, och jag kände sån himla press en klass med 40 starter och allt var så nytt, men tydligen gillade domaren det väldigt mycket och det var roligt, så där med hade vi säkrat våra kval till medelsvår B och snabbt gick vi vidare för att msv C kändes för enkel, så det blev nästan svårt pga det. 
 
14 septemper Regional medelsvår B:2 DEBUT! - resultatet blev 65,1% och ett kval till nationellt, så det var helt godkända reslutat, men direkt när man gick upp till msv B så kände man hur mycket svårare det blev, och så mycket att tänka på, byten kom till i programen och man fick verkligen tänka tänka tänka. 
 
sedan 28 September Medelsvår B:4 DEBUT! - ett program med svåra vägar som kräver mycket samling och extremt mycket fokus, det är nog det svåraste program jag ridit. Det är så smala och snäva svängar, domare har även sagt det till mig att det inte är något lätt program och det krävs att hästen är 110% genom hand och skänkel annars går det inte. 
Men en utmaning för mig, debut i nytt program, debut att tävla med kandar som de också är ganska krångligt. Så gick det så himla bra, var så otroligt nöjd efter den starten att jag tog mig runt utan större missar och att bytena var något av de bästa delarna som jag fick högst på. sån lycka den dagen jag fick 65% och placerad 5:a
 
Nationell FEI lagtävlan för juniorer DEBUT!- var min sista start 2014, vi hade alltså tagit oss väldigt långt på kort tid, denna start var i oktober någon gång, och jag kände redan på framridningen att något inte riktigt stämde, red mitt program galopp delen var okej, skritten katastrof och traven var inget vidare heller, men det kändes liksom aldrig rätt den dagen,och programet är inte svårare än msv B:4, det var bara något den dagen, Celle har sina dagar, nu när jag känner honom så märker jag direkt när han har en "sämre" dag och då tar vi ett jogging pass. Han är speciell han, det var säkert en sådan dag han hade då men jag kände inte honom riktigt så bra då. ;) men trots det och fullt med 2or på nationell nivå fick vi ändå ihop 62% så det tycker jag ändå är bra, och det ger mig väldigt mycket positivitet för kommande nationella tävlingar, vi känner varandra bättre nu så bara längtar till vi får visa upp oss.
min stjärna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0