En vecka på Kreta

Nu är jag hemkommen och har landat i vardagen igen efter att jag tillsammans med min pojkvän var på en liten semester på Kreta. Det var riktigt mysigt och så välbehövligt. Och det kändes också som vi valde rätt vecka att åka på eftersom att det enbart regnat och varit tråkigt väder här i Sverige ;). 
Internet där nere var det sämsta jag varit med om så det hade varit helt omöjligt att kunna uppdatera bloggen där nere från. Men jag tänkte att jag nu i efterhand ska visa er bilder däifrån. Jag har aldrig tidigare varit på Kreta men jag blev positivt överaskad,Då det var så fint där. Man trodde inte man bara var i Euorpa. vattnet var helt turkost och jätte fint. Och det var så varmt i luften. Invånarna var också super trevliga vilket är ett plus. 
Vi lärde också känna många nya männiksor där nere som vi säkerligen kommer ha kontakt med här hemma också. 
 
Mamma var jätte snäll och tog hand om Celle på absolut bästa tänkbara sätt. Hon borstade honom, åkte iväg med honom på vattenträning 3 gånger och jag fick mycket uppdatering om honom varje dag. Känns bra för då kan man slappna av extra mycket när man är så långt iväg. Även stort tack till min kompis Ida som också har häst i stallet som ställde upp och skrittade ut honom 2 eller 3 gånger, Så kan känna mig helt lugn då han fått mycket uppmärksamhet och inte vilat mer än 1 eller 2 dagar. 
 
Nu är det som vanligt igen och jag har satt igång Celle lite smått. Vi tillsammans med veterinär & tränare, har ändrat lite och lagt upp ny stategi när det gäller Celle och hans ridning. Han måste stärkas ordentligt efter den långa period han var skadad. Så vi måste ta allt lite mer grundligt, Vilket betyder mycket uteritter, mycket skritt, Variera underlaget och inte rida allt för hårda pass. Celle kan allt så det är ju inte så att vi måste sitta och nöta in allt, utan det räcker med lite lättaredressyrpass då och då nu i början för honom. Jag vill ju få en stark och hållbar häst som jag kan utecklas och tävla med många år framöver. 
Så idag ska jag och mamma ut på en lång tur i skogen med Celle, mycket skritt och lite trav och galopp upp för backar. 
så längre får ni en bild från vårt hotells strand. Fler bilder kommer under dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0