nya bilder!

Idag när jag red Celle i ridhuset tog mamma äntligen lite nya bilder på oss. 
Så idag satte jag på honom ett fint blått schabrak med guldkant samt att han fick ta finlindorna, med guld ;) Celle var annars jätte fin idag, spciellt i galoppen. Traven är fortfarande lite tuff. Han är inte riktigt stark där och han är inte riktigt van att gå i den takten, och formen som han gör nu. Han har fått en mycket lugnare takt och rör sig mer mjukt. Då blir det jobbigare för honom för han får jobba med muskler han är svag. 
Men jag tyckte jag fick igenom honom fint idag, Just nu är det målet med varje ridpass att man ska få igenom honom och känna att han verkligen är loss, mjuk och rund. Därefter kan man börja jobba rörelserna, för dem kan han redan. Det är det här andra som man måste lära sig och bygga upp.
 
Men eftersom klockan är så mycket så orkar jag bara inte sätta mig och redigera och kolla igenom alla bilder idag, utan jag gör det imorgon. Men jag tänkte i alla fall dela mig mig av ett litet smakprov så ni vet vad som väntar. 
Hoppas också ni ser nu att han rundat på sig lite i hela kroppen och är mer rund över rumpan. och byggt upp sin rygg lite. Så vi tycker verkligen han börjar komma tillbaka i form. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ser riktigt fint ut! :)

2015-06-09 @ 10:19:47
URL: http://www.jenniferdressage.se
Postat av: lina- elitryttare

vad fina ni är tillsammans!

2015-06-09 @ 21:00:21
URL: http://www.finest.se/liinadolk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0