Nytt

Celle har inte fått speciellt mycket nytt och eget, utan han har fått ta över de som varit lite stort för ponnyerna och sådär. Men nu tänkte vi att det var dags att han fick lite nytt och fint han också. 
Så i förra veckan var jag och mamma och handlade för mitt presentkort som jag vunnit i en ridsportsbutik här i närheten och fick med mig två fina saker hem och en väldigt praktisk. 
 
Först och främst så hittade vi ett jätte fint nytt tävlingstäcke till honom som kommer passa hur bra i som helst. Det är ganska stilrent men tycker att det är så himla fint. Och det kommer klä honom bra. Det var så bra kvalite också för samtidigt som det kan vara varmt när det är kallt ute andas det väldigt mycket också och verkar kunna funka bra även när det är lite varmare men man vill ändå lägga på dem något litet. 
Det andra som vi hittade var ett ländtäcke, något man hoppas man inte får så mycket använding av på ett tag. Men Celle har hela vintern haft ett tunt fult fleece ländtäcke, så det var verkligen på tiden att han fick ett nytt. Det är ett Glen Gordon, i deras nya kollektion. Det glittrar så himla fint. Och det är i tjock och bra kvalite så det kommer användas flitigt när tiden är inne. 
Och tillsist det som jag är så glad att jag hittade, det fanns bara en kvar, och jag har letat länge efter en sån för dem är så praktiska det går snabbt att sätta på, ta av och byta från olika schabrak. En nummerlapp. Jag är så trött på nummerlapparna man ska hålla på och sy fast på schabraket. Så nu kommer det gå mycket snabbare. Samtidigt som den är praktisk och bra tycker jag också den är ganska snygg för att vara en nummerlapp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0