Dagens planer

Idag har jag studiedag. Jag har tänkt plugga lite nu på morgonen. Sen framåt lunch tänkte jag åka bort till stallet och ta hand om Celle. Antingen går jag med honom i skogen igen, eller så skrittar jag honom en tur. Vi får se imorgon. Eftersom vädret skulle bli fint så tänkte jag också ta med kameran och knäppa lite bilder på Celle ute i vårsolen. Han är så himla vacker min kille. Vill lära mig lite mer inställningar så bilderna blir änny bättre. 
 
Efter det åker jag hem och äter och tar det lugnt ett litet tag för att sen åka ut till stallet igen, Då är det dags för ännu en ny häst. Jag ska rida lalique igen. Jag har ridit henne innan man det var ett bra tag sen så nu är det dags igen. Ska bli kul och känna hur hon utecklats på denna tid. Jag tar med kameran då också så jag får lite nya bilder att visa er. Kajsa ägaren är också sjuk så jag lovade att ställa upp och rasta Lalique lite. Så precis som igår blir det träning för mig på riktigt igen. Jag hade egentligen planerat att rida henne igår också. Men var inte färdig förren halv 7 med de andra så jag hade nog bara inte orkat rida 3 st. Men jag hoppas jag kan gottgöra kajsa lite genom att rida igenom henne idag istället. 
Så dags att kicka igång ännu en aktiv dag. Nu känns det mer som vanligt igen, trots att det inte är mina hästar jag sitter på. Men det är himla nyttigt att rida andra hästar och man lär sig så mycket. För att utvecklas på det stadiet att klara av många olika hästar, och att ha erfarenhet av andra hästar tycker jag också är viktigt. För sin egna häst lär man känna så bra och visst klart man blir duktig på den. Men man vill ju även kunna visa att man klarar rida andra hästar och inte bara sin egen. 
 
Här kommer två bild på mig och lalique från sist jag red henne. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0