hel dag i stallet 2 hästar ridna!

motivationen för att uppdatera bloggen är inte på topp efter alla omständligheter med celle jag hoppas ni förstår det. Sen får jag heller i stort sätt ingen respons på vad ni vill läsa om, vad ni tycker är roligt, så då blir det helt enkelt att jag också bryr mig mindre. 
Tänkte i alla fall i ett annat inlägg som kommer upp i morgon berätta hur allt ligger till med Celle och vad som hänt osv. 
 
Idag har det överlag varit en riktigt rolig dag i stallet. Sov hos min pojkvän till idag åkte hem runt lunch. Började med att pyssla om Celle en lång stund. Sen gick vi ut en runda i skogen. Han tyckte det var så mysigt att komma ut i skogen, speciellt när våren var på ingång.När jag var klar med Celle så var det dags för nästa, lilla Daven. Vi började med att skritta ut en tur i skogen som uppvärmning så han också skulle få komma ut lite idag när vädret var så fint. Efter det gick vi in i ridhuset och red en 20 mintuer. Han var så himla fin idag, jag fick verkligen en bra känsla. Han var kvick och framåt, bar sig själv i uppförsbacke och satte alla enkla byten och skolor! nöjd över min lilla prins. 
 
När jag hade ridit klart Daven så frågade min tränare mig om jag ville hjälpa henne att rida en av hennes hästar hon har varit sjuk nu en vecka snart så han behövde rastas av lite. Och såklart tackar man inte nej till det. Jag fick ta Rasputin hennes yngsta han är 6 år och startat MSV C på 70% redan.Han är så himla vacker kolsvart med lite vitt inslag. Jag har aldrig ridit honom tidigare men Helena har sagt att han och Celle är så himla lika. Och det är dom verkligen! 
Det var inget alls konstigt att hoppa upp och rida honom utan det kändes som en Celle. Han har sånt enormt driv framåt. Och har sådan enorm arbetsvilja. När man sitter på honom känns han inte så ung som han faktiskt är då han är stabil och så duktig på att samla sig. Vi gjorde öppnor,slutor, förvändgalopp och galoppslutor. Och inte minst så tyckte jag det var så himla roligt att få komma till arbete på storhäst igen. Där jag känner mig mer hemma. Men har ju inte ridit ordentligt på storhäst sen januari nu. Så jag är glad att jag får förtroendet från Helena att rida hennes hästar och det känns också bra att hon är nöjd med det jag gör. 
Tyvärr blev det inga bilder på mig och rasputin då mamma hade glömt minneskortet. Men får hoppas jag kan rida honom snart igen kanske och då lovar jag er att jag ska ta kort. För han är så himla fin! och jag tror verkligen att han kan gå långt. Fick en sådan otrolig känsla direkt en riktig Julia häst haha. 
 
Det jag kunde hitta var två bilder på Helena och Rasputin från förra året som jag tänkte lägga upp så ni i alla fall får se hur vacker han är. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0