Hur det gick hos Jonas

Igår var vi tillbaka hos Jonas med celle. Celle var fortfarande halt, Inte riktigt det beskedet vi ville se men det var trots allt positivt i det negativa.
 
Det vi kom fram till igår var åter igen att det med 100% chans inte är cystan som spökar. Jonas började med att bedöva hela hoven, och då blev det inte mycket bättre. För det han trodde först var att det kunde vara hovbölden som inte var bra riktigt. Sed bedövade han hovleden och Celle släkte direkt. Han blev helt fräsh och sprang på hur bra som helst. Han blev också en helt annan häst, glad och framåt och började busa. Till och med Jonas märkte stor skillnad.
Så nu blev han behandlad i hovleden och ska skrittas i 2 veckor innan vi ska tillbaka igen. Jag hoppas detta är det sista vi måste göra. Så nu har han blivit behandlad på 3 olika ställen i benet och jag hoppas att detta är det sista. För jag fick reda på det att dem kan ha ont på flera ställen i benen men att man inte hittar det för något annat har gjort mer ont innan. Så hoppas nu detta är det sista två veckorna av skritt. 
 
Jag är iallafall väldigt positiv och glad att det inte är cystan!! 
finaste killen på bild från igår. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0