läget med Celle just nu

Som ni vet att jag skrev tidigare så blev Celle behandlad i sitt knä. När vi skulle på återbesök i onsdags för snart en vecka sedan så hade jag precis innan vi körde varit ute i skogen och skrittat honom och han var hur fin som helst. Men när vi kommer fram till veterinären så såg jag direkt när jag tog ut honom från boxen att han inte gick som vanligt. Och rätt hade jag. När jag sedan började springa med honom så haltade han mycket värre än någonsin. tankarna landade direkt i att det kunde vara en hovböld. Så vi la om hoven med något speciellt skydd som ska hjälpa mot hovbölder och sedan åkte vi hem. Utan att kunna kolla knäet. Och någon dag senare kom veterinären ut och såg att det var en hovböld. 
 
Vi åkte sedan tillbaka till Jonas för att dem skulle kunna skära upp den och kolla så där inte var något annat i hoven. Och sen fick vi någon salva vi skulle tvätta med varje dag i några dagar. Celle fick då också sin vaccination när vi var där sist. Dagen efter det hade Celle fått hög feber och var väldigt hängig och stel. Han hade då fått extrema biverkningar av vaccinationen och han var super stel och hade svårt att gå i minst 3 dagar. Han fick också en stor svullnad i halsen där han fick sprutan. Så det påverkades då jag inte kunde skritta honom som jag skulle för att hovbölden skulle komma ut snabbare. Men igår var han helt som vanligt igen och vi började skritta som vanligt igen. 
 
Nu går Celle med någon form av skor som är bra så det inte kommer in smuts i hålet efter hovbölden, och sen ska vi tillbaka på torsdag igen och kolla så att hovbölden har läkt bra och förhoppningsvis kan vi då också kolla av knälet och se om det är bra med det. Jag förstår inte vilken enorm otur vi haft på sistone. Det ena har kommit efter den andra. Men 3dje gången gilt kan man ju hoppas på nu. Och att han har fått alla problem och besvär så vi kan ha en skadefri forsatt kariär. Men vi får avvakta och se och hålla alla tummar och tår att han är bra på torsdag nu. Skulle det vara så skulle jag bli överlycklig då jag äntligen får sätta igång min pigga häst! som jag saknat att arbeta med så himla mycket. 
Min fina häst nu får du allt se till och bli bra ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saga

Håller verkligen tummarna för er! Så tråkigt att ni haft sån otur men hoppas ni "gjort" ert, och nu vänder det och blir bara bättre! 😉

2015-03-10 @ 23:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0