Lalique

Dagens pass på Lalique gick så himla bra. jag började med att jobba henne i skritten och lossa henne lite, och känna lite på henne. Gjorde sedan samma sak i traven och galoppen. jag kommer lägga upp bilderna i rätt ordning så ni kommer se så himla tydligt när jag fick in bakbenen ordentligt och hon släppte på bettet, ni kommer se stor skillnad speciellt i galoppen på hennes bakben och form. 
Det jag jobbade mycket var att variera formen på henne. För hon är också en häst som ligger på väldigt mycket, vilket är positivt men det får inte bli överilat eller att hon bara springer och blir stark i munnen. Detta är något jag känner igen väldigt mycket på Celle då han också är sån, som helt bara vill springa och vet bäst själv. Då är det bra att variera formen så man lägger ner dem, och tar upp dem men framförallt lägger ner dem, så man känner att dem vilar och tar stöd i betet och sänker sig nedåt och börjar jobba med bakbenen istället för att ligga på i handen.På så vis börjar hästen jobba genom hela kroppen av sig själv. Detta är som sagt något jag fått lära mig när man har en sådan häst. När jag kände att hon släppte och var mjuk i handen började jag göra lite olika rörelser, öppnor och slutor och lite galopp slutor. För att ännu mer få loss henne i kroppen. Och hon blev super fin på slutet. Travade av och hon frustade super mycket. 
 
Det är så kul att jag fick rida henne igen och känna vilken stor skillnad det är på henne sen sist, och så mycket hon biffat på sig, vilket ni kan se om ni jämför bilderna från idag med dem jag la ut imorse från senaste passet på henne. Och hon rör sig också riktigt bra! Så hon kan vara en riktigt lovade juniorhäst! eller högre, där vet jag inte riktigt hur hästarna rör sig och vilken klass det är på dem.det enda som hon inte kan riktigt än är galopp ombyte. Men det håller dem på att lära henne nu. Hon är också så himla snäll för att vara sto. Inte alls sur och hemsk som många sto brukar vara, det är därför jag inte gillar sto, men Lalique är inte alls sådan. Man kan gå på henne och protesterar inte som många sto brukar. Hon vill jobba och gör sitt bästa. 
känner redan hur ont i kroppen jag har. Alltså träningsverk. Men det känns skönt tänk vad mycket man kan tappa på den tiden jag inte ridit så mycket. Så vi får se om jag kanske kan rida Lalique nån gång ibland nu när Celle inte är igång, och så får vi se var det leder! men tänkte också isåfall filma nån gång så ni får se hur fin hon är i rörelse också. Och ja benskydden bak gled ner lite under passets gång.
här kommer en riktig bildbomb med massor med fina bilder!
Vad tycker ni? visst är hon fin?
 

 

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

Vilken snygging!!

2015-03-10 @ 18:15:45
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0