några veckor framöver

Jag har försökt att ladda över filmerna jätte längre men det går inte, jag får inte rätt på det. Har försökt att lösa det, men jag vet inte riktigt vad felet är så får titta mer på det imorgon eller till helgen föt mitt tålamod räcker inte längre nu haha ;)

Jag tänkte att jag skulle berätta lite kort hur planen kommer se ut nu ett tag framöver. Till och med påsklovet. 
Det som kommer ta mest tid är skolan, tråkigt nog. Annars hade det varit jätte roligt att få in tiden till att kunna rida lite mer, och vara i stallet lite mer. Men på påsklovet får jag ta tag i det! jag kommer nu enbart att skritta Celle en vecka till, han sköter sig och är jätte fin i skritten men vi väntar med spänning till dagen kommer då vi kan sätta igång och börja trava honom lite och känna hur han känns. Jag kan inte säga något eller vill inte ge någon garanti hur planen ser ut för honom. Utan prio ett är att se till att han är helt bra i sitt ben, sen får vi se hur lång tid till det tar. Därefter kommer jag börja planera tiden lite med honom. 
 
Under påsklovet sen är det en riktigt rolig tävling som går precis i närheten av mig, och det är öresundsspelen, det är nationella tävlingar för både ponny och juniorer. Och tråkigt nog kommer jag ju inte kunna visa upp mig och Celle under dem tävlingarna, men jag tycker det är så roligt att vara där och titta och träffa alla vänner så jag kommer alltså att jobba där två dagar och sitta som skrivare. Det är något jag tycker är otroligt lärorikt att få höra domarnas kommentarer vid olika rörelser och se på massvis med ekipage. Se styrkor och svagheter och kunna få inspiration. 
 
En annan rolig sak som också händer under öresundsspelen är att Chippen och Kajsa ska komma ner och tävla, och dem ska stå uppstallade hos oss eftersom vi bor så nära. Så det ska bli så himla roligt att få träffa dem igen och träffa min saknade Chippen. Undrar om han kommer känna igen sig när han kommer till stallet. Jag hoppas därför också att jag kommer kunna hjälpa Kajsa någon dag på en framridning, får hoppas bara att jag inte sitter och skriver just då. 

Så under påsklovet kommer det bli lite roligare att uppdatera bloggen när mer saker händer och står på listan, jag får helt enkelt se fram till dess vad jag kan få för inspiration, och ideer till inlägg.
jätte gammal bild på mig och Daven, men tyckte den var rätt söt, haha och kolla vilken outfit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0